9 Aralık 2014 Salı

t-shirt yenileme

Basit bir t-shirt nasıl parti kıyafeti olur? Bugün biraz bunu anlatmaya çalışayım. Oğluma doğum günü için hazırladığım bu t-shirt hala severek giydiğimiz kıyafetlerden (6 aydır kullanıyoruz yani) ve yıka yıka kullan hiçbir sorun yaşamadığımı evvela belirteyim. Fotoğraftan anlaşıldığı gibi keçe ile çalıştım; bayılıyorum keçeye, büyük kurtarıcı. Hem yapması kolay, hem sonuç güzel.


Konseptimiz arabalar (the cars) yani başrolde yine şimşek mcqueen var elbette. Keçe işi ile uğraşanlar nasıl yaparlar biliyorum ama ben size kendime göre nasıl pratik bir yol buldum onu anlatayım. Önce konsepte uygun resim seçilir ve çıktısı alınır.

 

Resmi kırmızı keçe üzerine koyup bütün  arabanın kalıbını çıkardım. Daha sonra resmi parçalara ayırdım, resim üzerinde görmek istediğim her detayı keserek çıkardım ve kalıp olarak kullandım.

Burada gördüğünüz gibi ufak ayrıntıları da kaçırmadım ki aslına uygun  olsun.


Şimdi sırada yapıştırma işlemimiz var. Yapıştırmak için sıcak silikon tabancası kullandım. Yapıştırırken silikonu parçanın bütün kenarlarına sürerseniz ilerde yerinden çıkacak endişesi yaşamazsınız. Ana karakter tamam.

Ben papyon da olsun istedim. Papyon için istenilen büyüklükte bir keçe parçası alınır.

Keçe ortadan katlanarak papyon şekli verilir ve kat araları silikonla yapıştırılır.

Ortaya küçük bir keçe parçası kesilerek şerit yapılır ve bu şerit arkadan papyona silikonla tutturulur.

Doğum günümüz için yaptığım en kolay çalışma bu papyon oldu.:)))

Kıyafete yazı da yazayım diyorsanız hazır keçe harfler ve rakamlar satılmakta tavsiye ederim. Yok bunu da ben yaparım derseniz yukardaki şablonları kullanabilirsiniz. Bunlar netten bulduğum keçe şablonları, dilerseniz çıktı alıp kullanabilirsiniz, veya benim yaptığım gibi yapabilirsiniz.

Önce şabonu ekranda büyütün sonra ekranın üzerine ince bir kâğıt koyup ekrana bantla yapıştırın ve harflerin üzerinden kurşun kalemle geçin. Şablonumuz hazır. ;)


Şimdi yaptığımız parçaları yine sıcak silikonla t-shirt deki yerlerine yapıştırıyoruz. Yalnız kıyafetin içine bir karton parçası vb. koymanız gerek çünkü sıcak silikon alta geçer ve kıyafetiniz birbirine yapışabilir.Sonradan eklediğim 2 rakamları kıyafetin kendinden olan desenleri gizlemek için.

Yapmak isteyenlere kolaylıklar diliyorum.
Keçeden tacın yapımı için kral tacı yapımına bakabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder