8 Ekim 2013 Salı

bebek el ve ayak izi

Bartumun el ve ayak izleri, bu izleri yaptığımda 6 aylıktı.

Piyasada satılan el ve ayak izi setleri malum biraz pahalı. Hal böyle olunca yine iş başa düştü, seramik hamuru hazırlayarak kare bir plastik tabağa koydum, bebişimin ayağının altını birazcık yağladım ve izleri bu şekilde çıkardım, 1 gün kuruttum, ertesi gün boyayıp çerçeveye yapıştırdım. Aslında boyadan sonra birkaç gün kurusa fena olmazdı, çünkü kartona yapıştırıp çerçevenin içine asmıştım, hamur kurudukça küçüldü, kartona yapışık olduğu için de orta yerlerinden çatladılar birazcık.


  Ayak izi kolay oldu, 6 aylık olduğu için üzerine bastırıverdim, ancak el izinde biraz uğraştık tabi.

Tuz Seramiği Tarifi:  1 bardak un, 1 bardak beyaz tutkal , çok az (birkaç damla) sıvıyağ, 1 bardak nişatsa.
Nişasta hariç hepsini kat, karışımı tezgaha al, nişasta serperek iyice yoğur, hamur yumuşarsa nişasta serpmeye devam et.

1 yorum:

  1. Yorumunuz için teşekkür ederim. Ben bunu yaptığımda yani 2.5 sene önce de hazır set halinde kalıplar vardı piyasada. Ancak benim amacım ekonomik gücü yerinde olmayan ya da tüketime dur demeye çalışan kişilere yardımcı olmak. Bence önemi olan elimizdekini kullanarak yeniden üretmek, kazandırmak; eskiyi yenilemek. Tüketmek değil çoğaltmak. Çocuklarımıza da bunu öğretmek. Blogumda biraz gezidiyseniz ne demek istediğimi anlamışsınızdır. Hazır kalıp denemişsiniz bence bir kez de kendiniz deneyin, hem de çocuğunuz ile güzel bir etkinlik yapmış olursunuz. Sevgiler.

    YanıtlaSil