29 Ekim 2013 Salı

DIY Yatak Başı

Yatakbaşı yapımı için evvela ölçülerimizi belirliyoruz. Yatağın eni 1.60 cm. yani yatakbaşının uzunluğu 1.60 cm. olacak eni size kalmış. Ben 1.60 cm.ye 83 cm.olarak belirledim.

Sonra tabiki ölçülerimize uygun kumaş ve sünger almanız alıyoruz. Benim süngerimin kalınlığı yaklaşık olarak 3 cm. kadar, daha kalın olsun istemedim.

Yatakbaşınızı yatağa nasıl monte edeceğiniz de önemli tabi. Örneğin kontrplak kestirip üzerine monte edebilirsiniz veya duvara asabilirsiniz, eğer ki duvara asacaksanız benimki gibi aparatınıza uygun askı da dikmeniz gerekiyor, bu nedenle bunların ölçüsünü de hesalayıp kumaşınızı ona göre almanızda fayda var.


Kumaşımızı yıkayıp ütülüyoruz. Sonra ölçümüze uygun olarak sünger ve kumaşın ölçülerini ayarlayıp kesiyor ve  kenarlarını düz dikişle dikip süngeri içine geçiriyoruz. 


 
Askımızı da unutmuyoruz tabi, uygun genişlikte kumaş kesip kenarlarını dikerek askı haline getiriyoruz, uçlarını dikmemize gerek yok, dikişin içinde kalacak.


İşte askımız böyle...


Bu da yatakbaşımızın dikilmiş hali efendim, sonra sıra süngeri kumaşa sabitlemeye geldi, farklı şekillerde de yapabiliriz, aklıma düğme ile sabitlemek geldi, dikişle ya da farklı şekillerde de sabitleyebilirsiniz. Düğme bastırıp dikebilirsiniz de benim gibi.


 
Burada da düğmelerin dikilmiş halini görüyoruz. Sıra geldi duvara asmaya.



Evde bulunan, zamanında ikea dan alınma perde askısı aparatlarım vardı, burada kullanalım bari işe yarasın dedim güzel de oldu galiba.


İşte sonuç.



Gelelim maliyetine; sünger 10 TL, kumaş 15 TL, düğmeler 5 TL (perde askısının fiyatını maalesef hatırlamıyorum), kendin yapıp kullanmanın değeri paha biçilemez.


Oğlum tarafından dağıtılmak üzere hazırlanmış yatağımız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder