3 Kasım 2013 Pazar

DIY ikea sahpanın pufa dönüşümü


Ne zamandır bekleyen projelerimden birini daha tamamlamanın rahatlığını yaşıyorum.
Ikea sehpamı puf yapıp antrede kullanmak hayalim vardı, dün gece bunu gerçekleştirdim.
Önce tabii ki kumaşımızı yıkayıp ütülüyor ve sehpamıza göre katlama payları dahil kesiyoruz.


Süngerimizi de yine sehpamıza uygun olarak kesiyoruz.

Daha sonra düğme dikilecekse eğer düğmenin geleceği yerleri işaretleyip maket bıçağı ile birazcık oyarak düğmelerin içine girmesi için yuva yapıyoruz, döşemecilikte böyle bir yöntem var mı bilmiyorum ama yaptım oldu ;)))

Kumaşın üzerine elyaf ve sünferimizi de koyuyor ve düğmeleri dikmeye başlıyoruz.

Düğmeleri yorgan iğnesi ve ipliği ile diktim. İpin süngerden kaçmaması için evde bulduğum sert plastikten bir kutuyu kare kare keserek süngerin arkasına bu plastiklerle düğümledim, sağlam oldu


İlk düğmem böyle oldu.

Düğmeleri bağladıktan sonra sehpamızın ayaklarını söküp süngerin üzerine koyuyoruz.


Zımba bakinemizle elyaf ve kumaşı katlayıp seehpanın altına kumaşı iyice gererek zımbalıyoruz.


Önce bir sıra zımbalayıp bitirdim, daha sonra kenarları içine katlayıp tekrar zımbaladım ve sehpanın ayaklarını ve altındaki aparatı yerlerine vidaladım. Kenarlarını güzelce katlıyoruz zımbalarken.

Bitti...Herkese mutlu haftalar diliyorum efendim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder